maandag 19 mei 2014

Mijn Nachtkastje

Ooit heb ik voor een handvaardigheid opdracht op de middelbare school een meubel moeten maken. Ik heb toen dit nachtkastje gemaakt. Boven op het nachtkastje stond een aquarium, deze had ik zelf gemaakt van triplex. Helaas was schoonmaken onmogelijk en heb ik hem op een gegeven moment leeg gelaten. Heel leuk om daar nu dingen in tentoon te stellen!


 Boeken op kleur sorteren is iets wat ik vaak doe. Dit is veel mooier dan op alfabetische volgorde en zorgt voor veel meer rust. Het servies van Piet Heik Eek vind ik fantastisch! Het is wel erg duur (11,95 voor kop en schotel) maar de nieuwe draai die hij aan Delfts blauw geeft is zo leuk. Gelukkig spaart mijn oma erg fanatiek Douwe Egberts punten en heb ik het gratis kunnen krijgen.

Deze flessenlamp heb ik zelf gemaakt. Het idee heb ik van Pinterest! Eigenlijk is het heel simpel bewaar een mooie fles, dit is een Goldstrike fles, en boor onderin een gat met een glasboortje. Dit boortje kan je bij de meeste doe-het-zelf zaken halen. Boor heel voorzichtig een gat in de fles terwijl je het geheel nat houdt met de tuinslang (anders barst de fles). Het kan wel soms wel 15 minuten duren. Geduld is hierbij een schone zaak. Daarna kan je de draad door de fles doen. Ik heb een losse fitting op de fles gelijmd met een lijmpistool. Ik heb een simpele lampenkap gekocht bij de IKEA en deze erop gezet. Ook altijd leuk om kado te geven aan iemand die fan is van bijvoorbeeld Bacardi of Jack Daniels. Gebruik dan 1 van deze flessen voor het maken van de lamp

Geen opmerkingen:

Een reactie posten